Siirry pääsisältöön

Back to basics

En halua kuulostaa saarnaajalta enkä paasata, mutta hyvät ihmiset, yrityspäättäjät, päälliköt ja esimiehet. Työntekijät. Eli kaikki te, jotka mietitte siellä omissa yrityksissänne asiakaskokemuksen kehittämistä, älkää kadottako yrityksenne missiota missään välissä mielestänne. Mitä varten te olette olemassa? Miksi asiakas on valmis…

Lue lisää

Arvosta asiakastyötä

Tutkitusti 58 prosenttia kuluttajista on valmis maksamaan enemmän yrityksille, jotka tarjoavat erinomaista asiakaspalvelua. Asiakkaiden aikakaudella menestyvien organisaatioiden ydinosaaminen koostuu siitä, että kyetään tuottamaan asiakkaille myönteisiä kokemuksia ja ylittämään heidän odotuksensa. Kuka tai ketkä ovat silloin avainroolissa asiakkaan näkökulmasta? Asiakastyötä tekevät…

Lue lisää

Tiedätkö tiedosta?

Viime vuosina olen kouluttanut ja sparrannut runsaasti tiedosta, tiedonhallinnasta ja GDPR:stä. Näkökulmat ovat vaihtuneet toiminnan kehittämisestä prosessien tehostamiseen - ja tietysti teknologiaan. Tiedonhallinnosta herää monia kysymyksiä, joista tavallisempia ovat turvallinen tiedonhallinta ja tietosuoja. Mutta tiedätkö sinä organisaatiosi osalta missä dataa on,…

Lue lisää

Maailman paras pomo?

”Miten meillä olikaan tapana tehdä tämä?” kysäisi työpaikassa kauan työskennellyt työntekijä minulta, ensimmäisen esimiespestini toisena työpäivänä. Siinä vaiheessa työntekijä kaiketi uskoi, että johtajassa asuu ylimaallinen viisaus. Toki hän huomasi varsin nopeasti, ettei näin ollut. Meinasinpa kompastua tähän harhaluuloon itsekin. Esimieheen…

Lue lisää

Kyberturvallisuus osaksi yrityskulttuuria

Digitalisaatio on muuttanut yhteiskuntien toimintaa pysyvästi. Informaatio on siirtynyt verkkoon ja sekä kansalaiset, elinkeinoelämä että julkinen sektori käyttävät erilaisia digitaalisia palveluita toiminnassaan. ICT-ala käyttää globaalisti rahaa vuosittain arviolta 3,7 triljoonaa dollaria. Myönteisen muutoksen rinnalla uhat ovat kasvaneet yhä voimakkaammin. Suomen…

Lue lisää

Onnistuneen rekrytoinnin maaperä

Törmäsin hiljattain tunnetun yritysjohtajan twiittiin, jossa hän korosti rekrytoinnin onnistumisen tärkeyttä. Tottahan tuo on. Henkilöstön osaaminen ja oikeat ihmiset oikeilla paikoilla ovat organisaation menestyksen tae. Vastaavasti epäonnistunut rekrytointi voi tulla monellakin tavoin kalliiksi. Rekrytoinnin onnistuminen tai epäonnistuminen ei kuitenkaan välttämättä…

Lue lisää

Ole edelläkävijä ja tulevaisuuden rakentaja

Tulevaisuuden maailmassa harvoin toimivat vanhat ajatusmallit ja työkalut. Toimintaympäristö muuttuu yhä kiihkeämmin, on yhä kansainvälisempää ja moniulotteisesti verkottuneempaa. Tulevaisuuden maailmassa sidosryhmiltä ja eri toimijoilta edellytetään entistä tiiviimpää yhteistyötä kaikilla yhteiskunnan tasoilla. Tulevaisuuden maailma haastaa johtamisen ja johtajuuden. Tulevaisuuden maailma janoaa…

Lue lisää
Back To Top
×