-
Haasteelliset asiakaspalvelutilanteet
Miten toimia haastavissa asiakaspalvelutilanteissa? Valtaosa asiakaspalvelun ongelmista voi olla itse rakennettuja tai syy voi löytyä toimintatavassa. Ongelmatilanteet usein koetaan henkilökemiana, vai onko? Koulutus antaa asiakaspalvelussa toimiville eväitä pohtia itseään ja omia ajattelu- ja toimintamallejaan, suoraan ja kaunistelematta. Tarkoituksena myös avata esimiehille ja kehittämiseen osallistuville asiakaspalvelun merkitystä. Ajattelun ja asenteen laatu sekä sosiaaliset taidot ratkaisevat lopputuloksen.…
-
Saavutettavuusdirektiivi energiapalvelujen ja sähköyhtiöiden näkökulmasta
Euroopan unionin direktiivi julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuudesta tuli voimaan 23.9.2018, ja 23.9.2019 uusien julkisten verkkosivujen on oltava saavutettavia. Mitä tämä direktiivi määrää käytännössä? Julkisen sektorin verkkosivujen ja mobiilipalvelujen tulee olla saavutettavia. EU-jäsenvaltioissa lainsäädännön soveltaminen ulottuu myös esimerkiksi sähköyhtiöihin, liikenne- ja postipalveluihin, pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin. Saavutettavuusvaatimukset koskee myös vahvan sähköisen tunnistuspalvelujen tarjoajien tunnistamiseen liittyvät digitaaliset palveluita…
-
Haastavat asiakaspalvelutilanteet
Tästä asiakaspalveluvalmennuksesta hyötyvät kaikki, jotka ovat työssään vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Ennakkotehtävä: Kerro esimerkki(jä) kokemistasi haastavista asiakaspalvelutilanteista ja miten niissä toimit, kerro myös millaisiin haastaviin tilanteisiin kaipaat valmennuksessa tukea Ennakkotehtävän purku & johdatus aiheeseen Millaisia ja mitä haastavat asiakaspalvelutilanteet ovat? Mikä niitä yhdistää? Miten itse reagoimme tunnelatautuneissa tilanteissa? Millainen on asiakkaamme? Erilaisten asiakkaiden erilaiset tarpeet. Tämän…
-
Asiakaspalvelukoulutus
Suunnattu asiakaspalveluhenkilökunnalle ja asiakasrajapinnassa työskenteleville. Kesto 0,5- 1 päivää. Mitä on asiakaspalvelu? Mitä tarkoitetaan asiakaskokemuksella? Avataan käsitteet ja perehdytään aiheeseen Mikä on asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen ero Aktiviteetti: Mikä brändi tulee mieleen hyvän asiakaspalvelun tarjoajana? Entä huonon? Miksi? Millainen on asiakkaamme? Erilaisten asiakkaiden erilaiset tarpeet. Tämän päivän vaativa asiakas Pohdinta: millaisia tarpeita on meidän asiakkaillamme? Asiakassegmentoinnin…
-
Erinomaisen asiakaskokemuksen ainekset
Suunnattu asiakaspalveluhenkilökunnalle ja asiakasrajapinnassa työskenteleville sekä esimiehille & johdolle. Kesto on 1 -2 päivää. Mitä on hyvä asiakaspalvelu? Mitä tarkoitetaan asiakaskokemuksella? Avataan käsitteet ja perehdytään aiheeseen Mikä on asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen ero Aktiviteetti: esimerkeistä konkretiaa; jokainen osallistuja kuvaa parhaiten mieleen jääneen hyvän tai huonon asiakaskokemuksen esimerkin. Mikä niitä yhdistää? Tunnista asiakkaasi – odotusarvo vs. kohtaaminen…
-
Asiakaskokemuksen johtamisen ainesosat
Suunnattu johdolle ja esimiehille. Kesto on 1 päivä. Mitä on hyvä asiakaspalvelu? Mitä tarkoitetaan asiakaskokemuksella? Avataan käsitteet ja perehdytään aiheeseen Mikä on asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen ero Aktiviteetti: esimerkeistä konkretiaa; jokainen osallistuja kuvaa parhaiten mieleen jääneen hyvän tai huonon asiakaskokemuksen esimerkin. Mikä niitä yhdistää? Perusasiat kuntoon – prosessien merkitys Kanavat Konseptit Kohtaamiset Asiakkaan ääni ja mittaaminen…
-
Social engagement – osallistumista ja vuorovaikutusta somessa (1/2pv)
340,00 €Sosiaalinen media on osa yrityksen toimintaa ja näkyvyyttä.Parhaimmillaan tuotteiden ja palveluiden ympärille rakentuu tiivis yhteisö, joka on aktiivinen ja sitoutunut. Kun yrityksesi fanit ovat sitoutuneita yritykseesi, parhaassa tapauksessa saat heidät puhumaan yrityksestäsi omissa kanavissaan ja edistämään markkinointia puolestasi. Omien sisältöjen analysointi ja kehittäminen Sosiaalisen median mittaaminen Mitä sosiaalisen median mittarit ovat? Some-keskustelujen seuraaminen Sosiaalisen median monitorointi…