Siirry pääsisältöön

Asiakaspalvelukoulutus

Osallistujat

Henkilömäärä

Kysely

Kuvaus

Suunnattu asiakaspalveluhenkilökunnalle ja asiakasrajapinnassa työskenteleville. Kesto 0,5- 1 päivää.

Mitä on asiakaspalvelu? Mitä tarkoitetaan asiakaskokemuksella?

  • Avataan käsitteet ja perehdytään aiheeseen
  • Mikä on asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen ero
  • Aktiviteetti: Mikä brändi tulee mieleen hyvän asiakaspalvelun tarjoajana? Entä huonon? Miksi?

Millainen on asiakkaamme?

  • Erilaisten asiakkaiden erilaiset tarpeet. Tämän päivän vaativa asiakas
  • Pohdinta: millaisia tarpeita on meidän asiakkaillamme?
  • Asiakassegmentoinnin hyödyt
  • Mitä asiakas odottaa?
  • Pohdinta: tunnistammeko me yrityksessämme eri asiakassegmentit?

Asiakaspalvelun 3 kovaa koota (Kysy, Kuuntele, Kiinnostu)

  • Hyvän asiakaspalvelun ainekset
  • Miten voimme kehittää asiakaspalveluamme
  • Asiakkaan äänen merkitys
  • Aktiviteetti: esimerkeistä konkretiaa; jokainen osallistuja kuvaa parhaiten mieleen jääneen hyvän asiakaspalvelutilanteen tai asiakaskokemuksen esimerkin. Mikä niitä yhdistää?

Asiakaspalvelun sudenkuopat

  • Huonon asiakaspalvelun tunnusmerkit
  • Perusasiat kuntoon
  • Aktiviteetti: esimerkeistä konkretiaa; jokainen osallistuja kuvaa parhaiten mieleen jääneen huonon asiakaspalvelutilanteen tai asiakaskokemuksen. Mikä niitä yhdistää?

Palveluidentiteetti

  • Asenteen merkitys
  • Jokaisella on vastuu – yhteiset pelisäännöt koskevat kaikkia
  • Jokaisen työllä on merkitys
  • Harjoitus: mikä on oma palvelulupaukseni?

Asiakaspalvelun ainesosat – yhteenveto koulutuksesta

Puhujat

Pia Pärssinen

Pia Pärssinen

Lue lisää Kysely
×
Back To Top