Siirry pääsisältöön

Haasteelliset asiakaspalvelutilanteet

Osallistujat

Henkilömäärä

Kysely

Kuvaus

Miten toimia haastavissa asiakaspalvelutilanteissa? Valtaosa asiakaspalvelun ongelmista voi olla itse rakennettuja tai syy voi löytyä toimintatavassa. Ongelmatilanteet usein koetaan henkilökemiana, vai onko? Koulutus antaa asiakaspalvelussa toimiville eväitä pohtia itseään ja omia ajattelu- ja toimintamallejaan, suoraan ja kaunistelematta. Tarkoituksena myös avata esimiehille ja kehittämiseen osallistuville asiakaspalvelun merkitystä.

Ajattelun ja asenteen laatu sekä sosiaaliset taidot ratkaisevat lopputuloksen. Asiakaspalvelutyössä työntekijät saattavat altistua tänä päivänä myös erilaisille uhille, jopa väkivallalle. Koulutuksessa kerrotaan miten riskejä sisältävään asiakaspalvelutilanteeseen voidaan varautua, miten asiakkaan käyttäytymistä voi ennakoida ja miten asiakkaan vaarallisuutta voi arvioida.

Kenelle

Koulutus on suunnattu asiakaspalvelijoille, asiakaspalvelusta vastaaville, työturvallisuudesta vastaaville, esimiehille sekä henkilöstön hyvinvoinnista vastaaville.

Hinta

Kesto 1 pv ryhmälle (1 pv 1200 € pv / 0,5 pv 800 €) + hintoihin lisätään mahdollisesti matkakulut

Sisältö

  • Inhimilliset menestystekijät
    • sitoutuminen, asiakaspalvelun toiminta, toimintakulttuuri, työosaaminen
    • prosessit ja viestintä
  • Hiljaiset signaalit asiakaspalvelutyössä
  • Oivalla ja opi
    • visuaalinen viestintä
    • työkuormat hallintaan
  • Asiakkaan kuuntelu ja haastavien tilanteiden selvittäminen
  • Asiakaspalvelun sujuvuutta haittaavat pullonkaulat
  • Asiakaspalvelun kehittämisen prosessit – laatujärjestelmät ja johtamisjärjestelmät
  • Ajattelutavan muuttaminen ja mittaaminen
    • asiakkaan kohtaaminen
    • asiakkaan odotukset
  • Arjen lait
  • Riskit asiakaspalvelussa, uhkaavat tilanteet
  • Esimerkkejä
×
Back To Top