Siirry pääsisältöön

Sosiaalinen media (LinkedIn) hyötykäyttöön

Osallistujat

Henkilömäärä

Kysely

Kuvaus

Sosiaalinen media tulee päivä päivältä tärkeämmäksi viestintäkanavaksi, halusimme tai emme. Sosiaalinen media ei ole kupla, vaan elämä ilman sosiaalista mediaa voi olla kupla. Somen kautta pääsee käsiksi tietoihin, joita muuten ei saa.

LinkedIn on verkkoyhteisöpalvelu ja verkostoitumisväline. Keskustelu siellä on asiallista, sillä jokainen on siellä mukana omalla kuvallaan, nimellään ja maineellaan. Moni pitää sitä pelkästään työnhakukanavana, jolloin riittää, että CV on sinne ladattuna. LinkedIn on paljon muutakin ja se on tärkeä keino laajentaa omaa verkostoa ja hakea omaa asiantuntijuutta kasvattavaa tietoa. Tällöin on tärkeää, että on aktiivinen, osallistuu keskusteluihin sekä lataa vaikuttavaa ja monipuolista asiantuntijamateriaalia. Mikalla on verkossaan liki 12 000 suomalaista ja hän itse käyttää LinkedIniä tiedon- ja asiakkaiden hankintaan. Tervetuloa mukaan Mikan verkostoon:
https://www.linkedin.com/in/mikapesonen67/

Kesto

1 h tai 2-3 h

Kenelle

Jokaiselle asiantuntijalle, joka vielä empii LinkedInin käyttöä

Tavoitteet

Valmennuksessa voidaan tutustua vastaavalla tavalla myös Twitteriin.

Valmennukseni tavoitteet ovat:

  1. Ymmärtää, miksi jokaisen asiantuntijan kannattaa olla aktiivinen LinkedInissa
  2. Millainen on toimiva profiili?
  3. Miten siellä kannattaa viestiä, jotta tavoitteet täyttyvät?

Valmennuksen aikana tapahtuu mm.

  • Miten ja mihin LinkedIniä kannattaa käyttää?
  • Miten ja miksi LinkedIn on asiantuntijalle ylivoimainen kanava?
  • Teemme jokaiselle oman, toimivan profiilin
  • Mikä on artikkelin ja postauksen ero?
  • Miten keskusteluihin kannattaa osallistua?
  • Miten diavideoita tehdään (Lumen5)?
  • Millainen video toimii LinkedInissa?

Erään asiakkaan palaute: ”Paikalla oli onneksi sekä valmiiksi asialle lämmenneitä, että asiaan epäilevämmin suhtautuvia. Pesosen napakka esiintyminen, innostavat ja käytännön läheiset esimerkit ja hyvä maanläheinen vuorovaikutus osallistujien kanssa mursi jään ja innosti osallistujia kokeilemaan sekä kurssilla että erityisesti vielä sen jälkeen. Kurssin tulokset näkyvät siinä, että organisaatiomme johdon sosiaalisen median käyttö on lisääntynyt merkittävästi – etenkin videoiden käytössä on tapahtunut paljon. Erityinen kiitos niiden osallistujien motivoinnista, joille asia oli uutta ja vierastuttavaa. Kuten eräs osallistujista sanoi: ”No en ois eilen uskonut, että minäkin vielä innostun somen kanssa vehtaamaan.” Arto Mononen, palvelujohtaja, Honkalampi-säätiö

Puhujat

Mika Pesonen

Mika Pesonen

Lue lisää Kysely
×
Back To Top