Siirry pääsisältöön

Strateginen markkinointiosaaminen

Osallistujat

Henkilömäärä

Kysely

Kuvaus

Miksi?

Menestyskeissien yhteydessä puhutaan usein hyvästä liiketoimintaosaamisesta. Siitä, että onnistuminen perustui oivalliseen liiketoimintaosaamiseen. Mutta tarkemmin ajateltuna: mitä se ”hyvä liiketoimintaosaaminen” puolestaan sitten on? Modernissa markkinalähtöisessä ja asiakaskeskeisessä ympäristössä se tarkoittaa strategista markkinointiosaamista. Menestys ei synny siitä, että tuntee omat tuotteensa, vaan siitä, että löytää arvon, joka tuo arvoa asiakkaan tekemisiin. Tavalla, joka ei ole kopioitavissa tai sitä ei kannata kilpailijan kopioida. On tärkeää tietää, mitä kilpailijat tekevät, mutta vielä tärkeämpää on ymmärtää asiakkaiden omaa tekemistä ja luoda arvoa siihen

Mitä sisältää?

Esityksen pohjana toimii kehittämäni Strateginen markkinointi™ -työkalu. Strategisen markkinoinnin määritelmänä toimii professori, liikkeenjohdon konsultti Philip Kotlerin määritelmä, jonka puramme atomeiksi. Teoriaa havainnollistetaan konkreettisin, suomalaisin yritysesimerkein (tarvittaessa toimialakohtaisten, käsin poimittujen esimerkkien) avulla.

Kenelle?

Yrityksen johdolle sekä kokonaisvaltaisesta markkinoinnillisesta kehittämisestä kiinnostuneille eri alojen osaajille + hallitus

Kesto

Esityksen kesto 45-60 minuuttia

Hyöty

Organisaatiossa ymmärretään tekijät, joilla oma toiminta siirretään tuotelähtöisyydestä markkina- ja asiakaslähtöiseksi.

Hinta

Räätälöitynä ryhmälle (800 €) + hintoihin lisätään mahdollisesti matkakulut

WorkShop -mahdollisuus

Teemasta on myös työpajamalli (work shop) tuotteistettuna. Metodina on koulutus, uusien ajatusten herättäminen sekä keskustelu. Työpajassa työkaluilla ja käytännön esimerkeillä on tärkeä rooli havainnollistajana, keskustelun herättelijänä ja inspiraation lähteenä. Esityksessä on vankka ja koeteltu paketti teoriaa sekä sitä konkretisoivia suomalaisia esimerkkejä.

Puhujat

Markku Vierula

Markku Vierula

Lue lisää Kysely
×
Back To Top